ایزو 10015 استاندارد آموزش سازمان ها

21 دی 1399
0 دیدگاه
ایزو 10015 استاندارد آموزش سازمان ها

ایزو 10015 چیست؟

یک روند آموزشی برنامه ریزی شده و نظامند متضمن پیشرفت و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده هر سازمان است. برای انتخاب روش آموزش و اجرای درست آن به منظور کاهش شکاف بین مهارت لازم و آموزه های فعلی کارکنان، مدیران موارد زیر را پایش نمایند:

  • 1-تعریف نیازهای آموزشی
  • 2-طراحی و برنامه ریزی آموزشی
  • 3-ارائه دوره های مورد نیاز
  • 4-ارزیابی و ارزشیابی نتیج دوره ها

ایزو 10015 دستور العمل های مورد نیاز در رابطه با مسائل آموزشی را در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می دهد. در این سند کلمه (آموزش) در مفهوم کلی به کار رفته است و هرنوع آموزشی را در بر می گیرد. لازم به ذکر است که در تمام اسناد استاندارد های بین المللی مدیریت کیفیت، هرگاه سخن از آموزش به میان می آید منظور سند استاندارد ایزو 10015 است.

مزایای اخذ ایزو 10015

  • 1-برآورد نیازهای عملیاتی روزانه و اهداف استراتژیک
  • 2-سرمایه گذاری آموزشی که منجر به دستاورد های بهره وری می شود
  • 3-حفظ استعدادهای کلیدی و رشد حرفه ای

گواهینامه ایزو 10015 برای چه کسانی مناسب است؟

گرفتن استاندارد ایزو 10015 برای هر سازمانی که می خواهد از نگرش آموزشی فراتر رود یک نیاز اساسی چه در بخش دولتی و خصوصی است و مهم نیست که اندازه سازمان مربوطه چقدر باشد.

دامنه کاربرد ایزو 10015

فرآیند آموزسی نظام مند و برنامه ریزی شده می تواند نقش مهمی در بهبود توانمدی های منابع انسانی و تامین اهداف کیفی سازمان ایفا نماید. لذا تمامی سازمان ها و شرکت هایی که اقدام به ارائه خدمات و تولیدات به مستریان نمایند می توانند با بهره گیری از سیستم ایزو 10015 ضمن نیاز سنجی اقدام به آموزش پرسنل خود نموده و سپس با استفاده از راهنمایی های کامل و جامع ایزو 10015( استاندارد اندازه گیری اثر بخشی آموزشی) اقدام به اندازه گیری میزان اثر بخشی آموزشی سازمان نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها