گواهی ارزش افزوده چیست؟

16 دی 1399
0 دیدگاه
گواهی ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده چیست؟ اعتبار گواهینامه ارزش افزوده چقدر است؟ تمدید گواهی ارزش افزوده مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده و مدارک مورد نیاز برای مرحله آخر ارزش افزوده را اینجا بخوانید. با پترو کاران فردا همراه باشید.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

گواهی ارزش افزوده مانند همه گواهینامه های صادر شده در دستگاه های مختلف یک نوع مجوز است با این در تفاوت که این مجوز برای انجام امور مالی و کارهای مربوط به ارزش افزوده صادر میشود. گواهی VAT  در یک برگه A5 صادر شده و متولی صدور آن سازمان امور مالیاتی می باشد.

ارزش افزوده در واقع نوعی مالیات بر مصرف است که در حال حاضر علاوه بر کشور عزیزمان، در بسیاری دیگر از کشورهای جهان وجود دارد و امری معمول و پذیرفته شده است.

اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای این که بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به صورتن قانونی انجام دهند باید این گواهی را داشته باشند. در غیر این صورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده توسط آنان غیر قانونی تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده در زمینه کالا و خدمات مختلف، داشتن این گواهینامه الزامی است. طبق قانون تعیین شده هر شخص حقیقی یا حقوقی باید هر دوره سه ماهه، خرید و فروش خود را به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم مربوطه وارد نماید تا تاییده سازمان اداره امور مالیاتی را کسب کند.

اعتبار گواهینامه ارزش افزوده چقدر است؟

گواهینامه های ارزش افزوده با تشخیص حوزه مالیات ممکن است با اعتبار 6 ماهه یا یک ساله برای متقاضیان صادر شوند. حتما به اعتبار گواهینامه توجه کافی داشته باشید ودر صورت پایان اعتبار، نسبت به تمدید آن اقدام کنید.این گواهی به عنوان یک مجوز از سوی سازمان اداره مالیاتی برای دریافت عوارض و مالیات ارزش افزوده است.

تمدید گواهی ارزش افزوده

تمدید این گواهی در صورتی قابل انجام است که شخص حقیقی یا حقوقی فاقد بدهی مالیاتی باشد. در این صورت می تواند با مراجعه به سایت سازمان اداره امور مالیاتی و گذراندن مراحل مختلف، اعتبار گواهی خود را تمدید کند. صاحبان کسب و کارهای مختلف باید توجه داشته باشند که این گواهی به عنوان یکی از مدارک مهم در زمینه انجام فعالیت های مالی محسوب می شود. برخی از دلایل موجود باعث عدم تمدید این گواهی می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* نداشتن اظهارنامه مالیاتی

* وحود بدهی قبلی مالیاتی

* عدم پردات بدهی های تعیین شده در موعد مقرر

* ارائه نکردن گزارش معاملات انجام شده در دوره سه ماهه

* وجود نقص در پرونده و مدارک ارائه شده ناقص

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه گواهی ارزش افزوده

1- تصویر مدارک شناسایی کلیه ی اعضای شرکت

2- کد اقتصادی

3- آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت (در صورت وجود)

4- گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی

5- نشانی و کد پستی پیمانکار

6- کدپستی دفتر و محل و محل فعالیت

7- وکالتنامه

مدارک مورد نیاز برای مرحله آخر گواهی ارزش افزوده

1- کد اقتصادی

2- کلیه مدارک اعضا

3- آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت وجود)

4- نام بانک شرکت

5- نام شعبه بانک

6- کد شعبه

سخن آخر

ارزش افزوده به عنوان یکی از مبالغ متغیر در ارائه خدمات و تولید کالا محسوب می شود که توسط خریدار پرداخت شده و از طرق فروشنده به دولت واریز می شود. ارزش افزوده می تواند به عنوان یک بخش مالی برای تامین هزینه های روزمره دولت باشد. گواهی ارزش افزوده دارای اهیمت است و برای راه اندازی یک کسب و کار قانونی، ضروری به نظر می رسد. در واقع می توان گفت کسب و کارهای مختلف باید برای اجرای فعالیت های اقتصادی این گواهی را داشته باشند.

برای مشورت و دریافت  مشاوره رایگان با کارشنایان در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها