ثبت شرکت در غرب تهران

22 فروردین 1400
0 دیدگاه
ثبت شرکت های تجاری

برای ثبت شرکت چکار باید کرد و چه مزایای دارد؟ مراحل ثبت شرکت و مدت زمان لازم برای ثبت شرکت چه مقدار است؟ از جمله مسائلی که ساکنین شهر تهران با آن مواجه هستند و به آن نیاز دارند، ثبت شرکت در غرب تهران است. به عبارت دیگر وجود اداره ثبت شرکت ها در قسمت غربی تهران مساله مهمی است تا نیاز ساکنین این منطقه فراهم شود. درادامه با پترو کاران فردا همراه باشید.

ثبت شرکت

خوشبختانه امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و خدمات اینترنتی، متقاضیانی که قصد دارند به ثبت شرکت ها بپردازند، می توانند از هر نقطه ای از تهران بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها از طریق وب سایت امور مورد نظر را انجام دهند.

در این خصوص لازم به ذکر است که حتی امروزه می توان صورت جلسه مربوط به تغییرات شرکت ها را نیز به صورت اینترنتی انجام داد و آخرین اطلاعاتی که مربوط به چگونگی درخواست ها هستند، آخرین وضعیت مربوط به صورت جلسه ابزاری، مدارک لازم برای بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی برای ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی و همچنین مورد پیگیری قرار دادن پاسخ درخواست ثبت شرکت ها به وسیله سامانه فوق الذکر به راحتی قابل دسترس می باشد.

علاوه بر این موارد در رابطه با ثبت شرکت در غرب تهران باید گفته شود که فرآیند مربوط به پذیرش انواع درخواست ها در خصوص ثبت تاسیس و … در همین سامانه در دسترس می باشد.

مزایای ثبت شرکت چیست؟

به ثبت رساندن شرکت در غرب تهران دارای مزیت های زیادی است که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با به ثبت رسیدن شرکت در غرب تهران، نیاز های ساکنین این منطقه تامین می شود.
  • اشتغال زایی برای ساکنین غرب تهران به وجود می آید و در نتیجه تعداد جوانان بیکار کم می شود.
  • قدرت تجاری و اقتصادی منطقه افزایش پیدا می کند.

مراحل ثبت شرکت

برای اینکه بتوان شرکتی را در غرب تهران به ثبت رساند، باید مراحلی از قبیل زیر طی شوند:

  • ابتدا باید مشخص کنید که دارای چند شریک هستید و هر کدام از شرکا دارای چه میزانی سهم هستند.
  • سپس باید مشخص که چه نوع موضوع شرکتی برای فعالیت مورد نظر شما مناسب می باشد. به عنوان مثال: شرکت های سهامی خاص و یا شرکت های با مسئولیت محدود
  • سمت ها و مسئولیت های اعضای شرکت باید مشخص شود و مدیر عامل، هیئت مدیره و … باید تعیین گردند.
  • اظهارنامه ها و تقاضانامه هایی که مربوط به ثبت شرکت ها هستند را مطابق با قوانین ثبت شرکت ها تنظیم کنید و آنها را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید.
  • در صورتی که شرکت مورد نظر شما که قصد ثبت آن را در غرب تهران دارید، یک شرکت سهامی خاص است، باید به میزان 35 درصد از سرمایه تعیین شده را برای شرکت در اساسنامه در حساب بانکی که به نام شرکت مورد نظر است، وارد کنید.

بدین معنا که اگر سرمایه شرکت در ابتدا به اندازه صد هزار تومان در نظر گرفته می شود، باید یک حساب شرکتی را در نزد هر کدام از بانک ها افتتاح نمایید و سپس مبلغ 35 هزار تومان را به حساب آن واریز کنید.

  • پس از ثبت شرکت در غرب تهران باید در خصوص تشکیل پرونده مالیاتی در نزد اداره امور مالیاتی غرب تهران اقدام کنید و کد اقتصادی دریافت نمایید.
  • در انتها نیز باید به صورت سالانه برای دریافت دفاتر پلمپ به صورت سالیانه اقدام شود.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت چه قدر است؟

این مدت زمان بستگی به نوع شرکت و مراحل مربوط به آن می تواند متفاوت باشد و آن دسته از شرکت هایی که در قانون تجارت ایران تعریف شده اند، برای ثبت شدن در غرب تهران باید مراحل مورد نظر را طی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها