ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران

21 فروردین 1400
0 دیدگاه
ثبت علامت تجاری

برند چیست؟ ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران موضوعی است که قصد داریم در رابطه با آن با شما عزیزان صحبت کنیم. چه مدارک و مراحل نیاز است و در آخر چه مواردی را نمی توان به عنوان برند ثبت کرد. در ادامه با پترو کاران فردا همراه باشید.

در غرب تهران شرکت ها و سازمان های زیادی وجود دارند که این شرکت ها و سازمان ها به وجود مراکزی برای به ثبت رساندن برند مورد نظر خود نیاز دارند.

برند چیست؟

برند به معنای نشانه، سمبل و یا ترکیبی از اینها می باشد که به ما در شناسایی محصول اصل از غیر اصل کمک می کند و باعث می شود که محصولات از هم متمایز شوند. در نتیجه در این صورت بهتر می توان محصول مورد نظر را شناسایی کرد.

در رابطه با برند لازم به ذکر است که برند باید برای هر محصولی به صورت منحصر به فرد باشد و توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار نگرفته باشد. همچنین شما عزیزانی که قصد ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران را دارید، باید بدانید که  برند ها باید به صورت طرح و شکلی مشخص باشند که به طور ابتکاری طراحی شده باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران چیست؟

به صورت کلی ارائه مدارک موردنیاز برای ثبت برند و علامت تجاری در تهران به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • ارائه مدارک مورد نیاز توسط اشخاص حقیقی
  • ارائه مدارک مورد نیاز توسط اشخاص حقوقی

مدارکی که برای ثبت برند توسط اشخاص حقیقی مورد نیاز است، عبارت اند از : تصاویر مربوط به شناسنامه و کارت ملی و کارت بازرگانی و مجوزی که در رابطه با فعالیت شخص تقاضا دهنده باشد.

همچنین مدارکی که برای ثبت برند توسط اشخاص حقوقی مورد نیاز است، عبارت اند از : ارائه شناسنامه و کارت ملی  مربوط به مدیریت عامل شرکت و تصویری که مربوط به مجوز فعالیت شرکت باشد و همچنین ارائه کارت بازرگانی و تصویر مربو ط به روزنامه تاسیس و آخرین تغییراتی که در شرکت  مورد نظر صورت گرفته است.

لازم به ذکراست که در خصوص ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران نباید از این تغییرات بیشتر از دو سال گذشته باشد و همین طور  لازم است که یک نمونه از علامتی که برای ثبت در نظر گرفته شده است را باید در قالب یک کادر ده در ده در این مرحله به مسئولین مربوطه ارائه داده شود.

مراحل ثبت برند یا علامت تجاری

برای ثبت برند در غرب تهران ابتدا باید وارد سایت شوید و سپس اظهارنامه ای که مربوط به ثبت برند  است را  باید در این سامانه تکمیل کرد. در مرحله بعدی باید مراحل زیر را به ترتیب طی کرد تا مراحل ثبت برند یا علامت تجاری در غرب تهران به درستی انجام شوند.

در مرحله اول باید نوع اظهارنامه مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس مشخصات مالک را ذکر نمایید و بعد از آن نیز باید اطلاعات وارد شده را مورد بررسی قرار دهید و در صورت صحت اطلاعات آنها را تایید کنید . در قسمت بعد نیز باید هزینه  هایی که برای ثبت  مورد نیاز هستند را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

پس از طی شدن این مراحل شماره اظهارنامه مربوطه  و رمز مربوطه به تلفن همراه شما ارسال می شوند.

بعد از اینکه مراحل ذکر شده در قسمت فوق یکی پس از دیگری و به درستی انجام شدند، یک کد رهگیری به متقاضی ارائه داده می شود که متقاضی باید نسخه تایید شده را امضا کند و همراه با مدارک به ادرس مرکز مربوطه ارسال کند.

در انتها تقاضای شخص برای رسیدگی به وسیله مرکز مربوطه در نوبت قرار می گیرد و کارشناسان نظر خود را در خصوص با ثبت برند یا علامت تجاری  مورد نظر در غرب تهران اعلام میکنند.

در این بخش در صورتی که نظر انها مثبت بوده باشد این موضوع به متقاضی اطلاع داده می شود تا متقاضی برای واریز مبلغ نهایی اقدام کند . بعد از انجام این امور در روزنامه رسمی قوه قضاییه این موارد اعلام می شود و سپس بعد از حدود یک ماه کاری وارد سامانه ثبت مالکیت صنعتی می شود.

چه مواردی را نمی توان به عنوان برند و یا علامت تجاری به ثبت رساند؟

  • علامت هایی که توانایی تشخیص آنها وجود نداشته باشد.
  • علامت هایی که فاقد هر گونه صفات مشخصه هستند و به صورت عام باشند.
  • علامت هایی که حالت توصیفی دارند.
  • علامت هایی که دارای یک اسم تعیین کننده و نوع و یا جنس کالا هستند.
  • علامت های که شبیه به نام یک برند و علامت تجاری دیگر باشد و باعث ایجاد گمراهی شود.
  • علامت هایی که با اخلاق حسنه و نظم عمومی در مغایرت باشند.
  • علامت هایی که درخواست ثبت مربو به آنها با سوءنیت همراه باشد.
  • علامت هایی که در ماده 6 کنوانسیون پاریس اعلام شده باشند.
  • علائمی که دارای مشخصات نادرست جغرافیایی باشند و باعث گمراهی عموم شوند.
  • علائمی که باعث ضایع شدن حق تقدم افراد دیگر شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها